Suddenly it is completely impossible to insert images or pdf files as a base in a new drawing. Could it be a setting I have inadvertently turned off that make that feature turned off?
There’s no setting to turn off importing images. What happens when you try? Exactly what steps are you following? What browser? Note that you cannot import PDFs into SketchUp on Windows.
Clicking on the menu button you should see Import.
After selecting the image you should see this:
Note in the free version you can import .jpg and .png image formats.
Her er flere detaljer om problemet.
Først det grunnleggende:
Jeg bruker:
Enhetsnavn Samsung-BOOK-R5PGG6R0KI
Prosessor 12th Gen Intel(R) Core™ i7-1260P 2.10 GHz
Installert RAM 16,0 GB (15,6 GB brukbar)
Enhets-ID BE527AF7-73E5-480C-9344-D4C34C029995
Produkt-ID 00342-22019-75718-AAOEM
Systemtype 64-biters operativsystem, x64-basert prosessor
Versjon Windows 11 Home
Versjon 24H2
Installert den 21.02.2025
Operativsystembygg 26100.3476
Serienummer 5NVK9FAT600129V
Opplevelse Opplevelsespakke med Windows-funksjoner 1000.26100.54.0
Jeg har nettopp lastet ned Sketchup Pro og bruker i øyeblikket 2025 versjonen som har en ukes gratis prøvetid.
Jeg har allerede laget mange tegninger i dette utmerkede programmet som jeg har tenkt å kjøpe når prøvetiden er over.
Jeg har satt inn bilder av gamle plantegninger både som JPG og PDF som grunnlag for mitt tegnearbeid uten noe problem inntil nå.
Men nå skjer dette:
PDF filen jeg prøver å sette inn lar seg ikke feste hverken i Origo eller noe annet sted på skjermen
Dette skjer også når datamaskinen nettopp har restartet og sketchup er det første og eneste program som kjører på computeren.
Jeg antar at årsaken er banal og at løsningen er enkel
På forhånd takk for hjelpen!
That’s not the same as SketchUp for Web Free which you had selected in your forum profile. I see you have fixed that. Thank you.
The image file types that you can import into SketchUp on Windows are shown highlighted here. PDF is not one of them.
What your screenshot shows is that you have chosen to import the image as a texture but have no face to apply it to. Change the selection to Image instead.
I figured the problem was small, but I just couldn’t find it. Fantastic service and quick help so thanks again. Is there any label or setting to click problem solved?
man. 21. apr. 2025 kl. 00:36 skrev Dave via SketchUp Forum <notifications@sketchup.discoursemail.com>:
You’re quite welcome.
At the bottom of my post you should see a button for marking it as the solution.