Format de fichier inattendu,

bonjour,

Je travaillais jusque là sur Sketchup Pro2018. J’ai téléchargé et travaillé sur Sketchup Pro 2022 hier, et tous les fichiers, même non modifiés ou en créant une nouvelle copie, je ne peux plus les ouvrir. C’est un gros problèmes car cela signifie que je peux pas travailler… Quelqu’un peut-il m’aider?

Merci d’avance
Candice

Il ya peut etre quelqun ici qui pourrait ouvrir vos fichiers et puis les retourner en version SU 2018.

For the benefit of others, Candice has upgraded to SU 2022 but can no longer open any files. I don’t have SU 2022 and don’t know why she may be unable to open files. Does anyone else have an idea?

I have suggested to her that if she uploads any important files, someone with SU2022 could backfile them to SU20218 so she won’t lose any work. Doesn’t solve the root problem though.

Bonjour,
Oui merci mais ce sont tous mes fichiers issus de Sketchup 2018 qui ne peuvent plus s’ouvrir une fois enregistrés avec la version 2022 que je viens d’acheter!!! Je suis donc obligé de rester sur la version PRO 2018?

If you want to continue to work on the models in 2018, after making changes in 2022, you can choose File/Save a Copy As… and in the menu choose SketchUp 2018. That file will open ok in 2018.

Merci de vos retours
Je ne peux donc pas utiliser la version PRO 2022 pour mes fichiers existants à moins de les enregistrer systématiquement en version 2018. Seuls mes nouveaux fichiers pourront être ouverts et enregistrés en version 2022. C’est un sérieux problème de continuité du logiciel qui est récurrent ou suis-je seule concernée?

I think what Candice is saying is that with SU2022, she cannot open any old file created in SU2018. If so, that clearly isn’t right. Her last posts suggests she can open 2022 files created with SU2022 but that’s all. Seems a little weird.

I’m not sure. Your French is better than mine!

I can’t think of any reason a 2018 file wouldn’t open in 2022, and so my thought is that the intension is to work on the same files in 2022 and 2018, and that could only work if the files are saved as 2018 files. There is the Open Newer Version extension that can convert a 2021 file to 2018, for people who don’t have access to 2021 or 2022. Even that saves a new file to achieve what it does. It currently needs an update in order to open 2022 files.