(Inglês)
How to create a fragmented or referenced file in SketchUp 2024?
I’m working on a large project in SketchUp 2024 and would like to know how to create a fragmented or referenced file to optimize performance and facilitate teamwork.
I’ve heard about the possibility of dividing the model into smaller files and referencing them in a main file, but I don’t know how to do this in SketchUp 2024.
Could someone explain the process to me step by step?
In addition, I would like to know what are the advantages and disadvantages of using fragmented or referenced files in SketchUp 2024, and if there are other techniques to optimize performance in large projects in this specific version.
I appreciate any help or tips you can give me!
(Português)
Estou trabalhando em um projeto grande no SketchUp 2024 e gostaria de saber como criar um arquivo fragmentado ou referenciado para otimizar o desempenho e facilitar o trabalho em equipe.
Já ouvi falar sobre a possibilidade de dividir o modelo em arquivos menores e referenciá-los em um arquivo principal, mas não sei como fazer isso no SketchUp 2024.
Alguém poderia me explicar o processo passo a passo?
Além disso, gostaria de saber quais são as vantagens e desvantagens de usar arquivos fragmentados ou referenciados no SketchUp 2024, e se existem outras técnicas para otimizar o desempenho em projetos grandes nesta versão específica.
Agradeço qualquer ajuda ou dica que vocês possam me dar!