Tailles des materiaux composant

bonjour, j’utilise SketchUp pro 2023

Quand j’ai un composant avec une texture et que j’augmente l’échelle du composant de 2, l’échelle de la texture augmente aussi de 2, comment faire pour que la texture reste a la même taille ?
Sans titre-1

add a de-scaler to one raw geometry surface of any component that requires such

see this, the descaler acts as a swatch as well

Masonry Wall - - 3D Warehouse (sketchup.com)

ok merci pcmoor pour votre réponse
Mais j’ai fabriqué une charpente avec une toiture en composants dynamiques et c’est compliqué d’éclater tout les composants

no need to explode, copy and paste descaler to scaled area, a simpler descaler would be a short hidden line, a group, @0,0,0 with lenx = 0.1

can share file if difficult to rectify

easier to use outliner to add the group to scaled parts

1 Like

Didin’t know this trick. Quite usefull ! Thanks pcmoore.

bonjour,
je n’ai pas tout compris à cause de Google Traduction,
je vous ai mis un autre modèle avec le même problème pour que je puisse comprend re comment vous faites.
merci d’avance

auvent.skp (304.9 KB)

que veut dire “descaler” ?

Made a simple line as a group and set its position to 0,0,0, length 1mm and hidden, a copy of this group is placed on the raw face of any base component that needs to show a material at its correct scale

place copy anywhere on a face, it will go to origin on its redraw

materials in all components will scale with the component, to fix this the component has to made unique and scaled definition (back to 1)
the implanted group or component forces this to happen, it is useful in facearea calculations to force the update as well

I believe Tig was the first to promote the concept

descaler is a some what made-up term for returning a scaled object to its origin
auvent.skp (352.8 KB)

1 Like