SketchUp Pro Annual Subscription

Hello,

Today I pay the SketchUp Pro Annual Plan. How can download this program? It doesn’t appear in the section “My products”.

Thanks

Make sure you’re signed in with the email address your annual plan is associated with.

You can also download it from here:
Download All | SketchUp

Thanks Desmo,

I can download the software, but it asks to me if I want the free trial, but I paid the SketchUp Pro Annual Suscription.

In the account management portal, switch to the Members’ section.
Modify product access by clicking on the three dots beyond the email that you use to sign in in Sketchup.
Once you have product access, sign out in SketchUp and restart the app.

Thank you Mike

Whit your instructions I was able to activate the subscription.

1 Like

No es bueno compartir tu mail en sitios como estos.

No es bueno compartir tu numero de telephono también en sitios como estos.

Gracias Jean,

Seré más cuidadoso.

Saludos

Hola Jean,

¿Cómo estás?

Tengo suscripción anual de Sketchup hasta mayo del 2024. Hoy el programa me solicita ingresar mis credenciales en el sitio web para poder iniciarlo. Pero al avanzar me dice “Abra el navegador de nuevo” y no puedo avanzar más.

¿Qué puedo hacer? ¿Volver a instalar el programa?

Gracias por tu ayuda.

Normalmente el programa te pide que inicies sesión una vez al mes, ahí debes ingresar tu mail, contraseña y te envían un código de seguridad, después de escribirlo debería aparecer que puedes utilizar todas las características de Sketchup.
En que parte del proceso estás atascado?

Hola,

Efectivamente eso ocurre todos los meses.

Pero esta vez al hacer click en “Iniciar sesión” aparece el mensaje “Abrir el navegador de nuevo” y no me deja seguir avanzando.

Intenté cerrando el navegador y reiniciando el computador, pero sigue el mismo mensaje.

Hola,

Volví a bajar el software Sketchup Pro correctamente, pero al intentar Iniciar Sesión me dice que vuelva a abrir el navegador. Eliminé del navegador el historial y no logro conectarme. Si puedo conectarme directamente de la página Trimble y así puedo volver a bajar el programa.

Por favor necsito ayuda en este tema para seguir operando mi trabajo

Hello,

I redownloaded the Sketchup Pro software successfully, but when I try to Log In it tells me to reopen the browser. I deleted the history from the browser and I can’t connect. If I can connect directly from the Trimble page and then I can download the program again.

Please I need help on this issue to continue operating my work.

Hello,

I tried from a PC and the same message appeared but the login worked correctly.

Will it be a problem that my computer is a Mac?

Yo también trabajo en una mac y nunca he tenido ese problema.

What is your default browser ? Safari or another ?
if you have more than one on your computer, in the mac’s preferences you can ask another to be your default one (just to try)
then try to connect.

if you don’t have another, you could go grab one and try

could be a parameter in your browser that causes issues.

Hola,

El predeterminado es Chrome, pero probaré cambiándolo a Safari. Gracias

Hello,

The default is Chrome, but I’ll try changing it to Safari. Thank you

I tried leaving Safari as the default but the problem remains the same.

Hmmm well it’s not the browser. it’s something in the connexion somewhere… but my knowledge stops here I’m afraid… :confused: