Sketchup Pro 2021 no exporta a obj

Buenas tardes, tengo Sketchup Pro 2021 versión 21.0.339 64 bits, utilizando tarjeta gráfica Nvidia Quadro K4200 (Equipo 01) y Nvidia Gtx Titán X (Equipo 02).

Tengo un problema técnico, selecciono un grupo o componente específico y exporto a obj, pero no exporta el grupo o componente, no se abre ninguna ventana de proceso de exportación. En cambio si entro dentro del grupo y selecciono todo, sí se exporta.

En la versión anterior de 2020, exportaba a obj sin problema, ahora se hace más complejo exportar a esta extensión, limitando en extremo mis recursos para mi flujo de trabajo.

Necesito que solucionen este problema, porque ahora no puedo renderizar en Octane Render, se hace todo muy complejo.

Gracias por su atención, espero una solución en breve.

Here’s the question in English, to make it easier for more people to answer the question:

Good afternoon, I have Sketchup Pro 2021 version 21.0.339 64 bits, using Nvidia Quadro K4200 graphics card (Team 01) and Nvidia Gtx Titan X (Team 02).

I have a technical problem, I select a specific group or component and export to obj, but it does not export the group or component, no export process window opens. On the other hand, if I enter the group and select everything, it is exported.

In the previous version of 2020, I exported to obj without problem, now it becomes more complex to export to this extension, severely limiting my resources for my workflow.

I need you to solve this problem, because now I cannot render in Octane Render, it becomes very complex.

Thanks for your attention, I hope a solution shortly.

This is a known issue and has been reported as a bug. Hopefully it’ll get corrected soon.

Gracias.

Gracias, también espero que lo corrijan pronto.

En principio, aunque es un error de software y deberían solucionarlo; existe una alternativa para exportar a obj. Todos los componentes organizados en capas y carpetas, habría que etiquetarlo “sin etiqueta”, de esta forma, se podría exportar a obj.

No es la solución pero es una alternativa hasta que Timber en la versión de Sketchup Pro 2021 anteriormente mencionada, lo solucione.

In principle, although it is a software error and they should fix it; there is an alternative to export to obj. All components organized in layers and folders should be labeled “unlabeled”, in this way, it could be exported to obj.

It is not the solution but it is an alternative until Timber in the previously mentioned version of Sketchup Pro 2021, fixes it.

This topic was automatically closed after 186 days. New replies are no longer allowed.