Lignes bleues épaisses non effaçables

J’ai depuis quelques temps de traits bleus que je ne peux pas effacer. En parallèle j’ai également un problème de rectangle correspondant au sol de ma maison que je n’arrive plus a tracer. Je prend l’outil rectangle je clique sur 2 angles et rien ne se passe ???o

You may want to attach the file

In English, courtesy of Google Translate:

I’ve had blue lines that I can’t erase for a while. At the same time, I also have a problem with the rectangle corresponding to the floor of my house that I can no longer draw. I take the rectangle tool I click on 2 angles and nothing happens ???

Please correct your profile, to show your operating system (Windows 7, 8 or 10, or Mac OS X version), and graphics card.

Veuillez corriger votre profil pour afficher votre système d’exploitation (Windows 7, 8 ou 10, ou version Mac OS X) et votre carte graphique.

What browser are you using? Generally, a very recent MS Edge or Chrome work best for the Web versions of SketchUp.

Quel navigateur utilisez-vous? En règle générale, un MS Edge ou Chrome très récent fonctionne mieux pour les versions Web de SketchUp.