Fil för utsättning

Jag gör bygglov och skulle även vilja få till dxf filer med utsättnings punkter för utsättning.
Jag för en dwg från kommunen som har rätt information gällande position. Men när jag sedan lägger in huset på tomten och exporterar till en dxf så tycks denna info försvinna. Vilket betyder att när utsättaren lägger in filen i sin GPS utrustning så har den ingen position.
Någon som har lösning på detta eller är det så att det inte går i SketchUp?

Jag frågar runt internt om någon vet mer, men jag tror inte DWG/DXF-importern/exportern stödjer positionering. Jag hade själv en massa problem med detta när jag gjorde praktik på ett arkitektkontor.

Ok tack, jag har hittat en funktion där man tar med position i importen men osäker på vad det är. Den hamnar iaf inte i 0 axeln på skrivbordet om man gör så.

I nuläget är detta tyvärr inget SketchUp stödjer. Det går att positionera modellen från File > Geo-location, men varken importer eller exporter är integrerat med modellens position.

Ok tack för info. Inte möjligt att det finns tips på något program man kan lösa detta i som inte kostar för mycket?