Deuranimatie werkt niet in animatie na installeren SU 2024

Ik heb onlangs SU 2024 geinstalleerd. Sindsdien gaan na het exporteren van mijn SU ontwerp naar een animatie (MP4) de deuranimatie niet meer. De deuren blijven gesloten. Terwijl als ik het ontwerp afspeel in SU via “view - animation - play” werkt de deuranimatie wel en gaan de deuren wel open.

For now, try changing the preferences, Graphics, to use the classic graphics engine, and see if the animation exports ok then.

Dag Colin, dank je wel voor je reactie. Ik heb het weekend en gisteren nogmaals met het bestand zitten stoeien, maar het werkt nog niet naar behoren. Als ik de animatie afspeel in SU werkt alles naar behoren, maar als ik het bestand export naar een MP4H.264 video file worden de dichte deuren in een scene omgezet naar een geblokt doorzichtig vlak en de open deuren verschijnen niet.

Ik ben een nieuw ontwerp begonnen en heb ik, in plaats van deuren die ik uit mijn bestanden of 3D Warehouse haal, nieuwe deuren gemaakt. Maar ook dan worden de dichte deuren geblokte vlakken en de open deuren verschijnen niet in beeld.

Can I try your file, to see if the latest internal versions I have do any better?

test deuranimatie - SU 2024.skp (634.3 KB)

Ik stuur u hierbij mijn SU bestand en het MP4 bestand.

That’s an issue we’ve been investigating. Although I think we know how to fix it, I’m not sure when a fix will appear in an update from us.

It’s not a practical solution for many people, but the problem doesn’t occur if you are able to export on a Mac. Or, keep a copy of 2023 around so you can export animations from there.

1 Like

Dag Colin, dat is voor nu de oplossing. In SU 2023 werkt wel alles naar behoren. Dan blijf ik SU 2023 gebruiken tot er een nieuwe update beschikbaar is. Bedankt voor de hulp.