Dutch SketchUp users

Are there any Dutch SketchUp users on this community?

ja, ik bijvoorbeeld
translated: yes, me for instance

Hier nog Ă©Ă©n. Met welk doel vraag je dit?

Ik ben benieuwd hoeveel van ons ook SketchUp gebruiken en waarvoor jullie SketchUp zoal voor gebruiken. Ik gebruik het zelf namelijk voor bouwkundig tekenwerk. Momenteel zou ik ook graag een baan vinden waar ik SketchUp zou kunnen gaan gebruiken.

Hieronder mijn 3D Warehouse pagina

https://3dwarehouse.sketchup.com/by/Hoogland

Hier trouwens nog een link naar een andere topic waar ik een voorbeeld van een huis die ik gemaakt heb en een filmpje op youtube heb gezet.

Laat me trouwens maar weten wat je van mijn modellen vindt

Heb je huis-animatie gezien. Als eerste model > animatie ziet het er goed uit. Het is wel lastig een goed beeld van de ruimte(lijkheid) te krijgen. De animatie loopt niet altijd vloeiend met plotselinge scherpe wendingen. Experimenteer met een andere (grotere) kijkhoek voor de camera.

Het model zelf kan ik niet beoordelen (op SketchUp-waarde) vanaf een animatie. Wel vind ik het huis als (half-)vrijstaand nogal smal. Is in een eerste poging ook niet zo belangrijk. Je wil misschien alle andere dingen kloppend maken.

Ik kan niet zeggen of ik het beter zou kunnen. Dus vat het niet op als het neerhalen van je werk, zeker niet.
Zelf gebruik ik SketchUp voornamelijk om vragen van anderen te beantwoorden. Ik vind het een fantastisch programma dat je eigenlijk realtime in een 3D ontwerpruimte plaatst.
Voor bouwkundig en constructie tekenwerk heb ik altijd (26 jaar) Arkey gebruikt. Maar dat haalde het niet qua realtime 3D ontwerpen. Nu is dat anders, het heeft een geweldige vlucht doorgemaakt.

Groet, G

Bedankt voor je tips. Het huis is inderdaad vrij smal, want dat heeft te maken met de perceel breedte. Voor de gene waar ik deze tekening voor heb gemaakt wilde de bestaande woning slopen en er iets niets voor neer zetten.

Arkey heb ik zelf nog nooit gebruikt. Zelf werk ik alleen met AutoCAD en SketchUp en wat betreft het SU-model deze kan ik ook niet uploaden omdat deze veel te groot is.

Groet,

André

Hallo,

blij Nederlanders hier te vinden. Heb nog niet door op dit forum waar ik mijzelf kan voorstellen …
maar ik ben op zoek naar creatieve mensen die ons met modellen kunnen inspireren hoe wij een groot deel van onze tuin kunnen inrichten. Da helpen sketchup beelden zeker. Ik heb ons huis in sketchup gezet, en ben nu met een buitensauna bezig. Dit is alles eenvoudig, maar als het om het inrichten van een grotere ruimte gaat ontbreekt mij het gevoel voor ruimte.

misschien kun jij mij helpen met het voorstellen en het uitschrijven van een designwedstrijd, ook weet ik niet of dit hier kan ,…

Vraag betreft commerciëel of privé situatie?
Beter is het zelf een opzetje te maken → dan uploaden → en dan je probleem aan te stippen met vragen over hoe dit op te lossen in SketchUp.
Wat ruimtelijk inzicht betreft, zet wat scene tabs op met verschillende cameraposities, niet zo moeilijk.

Hallo,

bedankt voor het antwoord. Het gaat hier om onze privé situatie - een gedeelte van de tuin is zichtbaar op google earth :wink:

Wij hebben alles verhoogd, maar zijn nu niet meer zeker dat deze verhoging mooi is, wij hebben een oude fundatie waar ik de sauna op wil bouwen (die ben ik nu aan het tekenen) …

weet jij hoe ik me kan voorstellen in de forum …

gr. Helge

Van: Wo3Dan [mailto:no-reply@sketchup.com]
Verzonden: zondag 6 december 2015 17:17
Aan: helge@tielker.nl
Onderwerp: [SketchUp Forum] [Corner Bar] Dutch SketchUp users

https://sea2.discourse-cdn.com/sketchup/user_avatar/forums.sketchup.com/wo3dan/45/7450_1.png

http://forums.sketchup.com/users/wo3dan Wo3Dan
December 6

Vraag betreft commerciëel of privé situatie?
Beter is het zelf een opzetje te maken → dan uploaden → en dan je probleem aan te stippen met vragen over hoe dit op te lossen in SketchUp.
Wat ruimtelijk inzicht betreft, zet wat scene tabs op met verschillende cameraposities, niet zo moeilijk.

To respond, reply to this email or visit http://forums.sketchup.com/t/dutch-sketchup-users/15770/10 Dutch SketchUp users - #10 by Wo3Dan in your browser.

Ik zou bijna denken dat je niet zozeer een SketchUp probleem/vraag hebt maar dat je een gratis ontwerp voor je tuin wilt.
Indien dat laatste het geval is: waarom schakel je niet een tuin ontwerper / tuin architect in? Een globale schets / visie hoeft helemaal niet zo veel te kosten. Vaak denken mensen dat dat gelijk heel duur is en dat is meestal een groot misverstand. Gewoon een paar bellen en uitnodigen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek, om een offerte vragen en dan ben je direct al veel wijzer.
Edit: Zoals zo veel is een tuin ontwerpen ook echt een vak. Om alle mogelijkheden van jullie tuin ook echt goed te benutten is het inzetten van een tuin ontwerper een slimme zet.

Zie hier: Welcome to our forums! Please introduce yourself :) - #107 by ajmalone
Alhoewel velen gelijk beginnen met SketchUp-gerelateerde vragen zonder introductie. Je krijgt wellicht toch een antwoord. Je hebt meer succes met vragen in het Engels.

Done, just did it … thanks.

1 Like

Still, you haven’t uploaded anything of an attempt of your design of your own garden. That makes it hard (let’s say impossible) to give you hints on modeling improvements or suggestions for the design.

Hold - I just introduced myself…

H.M. Tielker * Rijksstraatweg 245 * 3222KD Hellevoetsluis

Yes, I’ve read the introduction. It’s your model that is failing in this thread, not the introduction itself.
And don’t as an advice, better not include personal information on this forum. Just your model with specific questions on how to correct or improve.
In “rare” cases you could also send a private message (icon upper right corner after clicking someone’s avatar)